CONTRACT DE COMERCIALIZARE A SERVICIILOR TURISTICE
nr. ................ din data de ............................
Părțile contractante:
MOUNTAIN THERAPY SRL., cu sediul social în sat Cosoba, com. Cosoba, str. Principală nr. 4, jud. Giurgiu, având Cod Unic de Inregistrare Fiscală 46557353, înregistrată la Registrul Comerțului sub numărul J52/772/2022, reprezentata legal prin dl Mihai-Marian Cristea în calitate de administrator, denumită în continuare Prestator/În Drumeție
și
Turistul/reprezentantul turistului, ..................................................................
Au convenit la încheierea prezentului contract.
I. Obiectul contractului
1.1. Îl constituie vânzarea de către În Drumeție a următoarelor servicii turistice: ...................................................................
1.2. Prezentul contract se completează cu aspectele prezentate pe website-ul și/sau pe pagina de facebook corespunzător evenimentului ales de turist.
II. Încheierea contractului
Contractul se consideră încheiat în momentul în care În Drumeție a transmis turistului/reprezentantului turistului, confirmarea comenzii transmisă de acesta și s-a încasat parțial sau total contravaloarea prestărilor de servicii turistice pentru care s-a optat.
III. Prețul contractului și modalități de plată
3.1. Prețul prestării de servicii turistice contractului este de ..................... și se compune din costul serviciilor turistice efective. Dacă prețul nu este specificat în prezentul contract, atunci acesta este specificat pe site-ul În Drumeție, pagina de facebook a evenimentului sau în alte mijloace de comunicare electronică și/sau pe factură. În cazul în care prețul nu poate fi calculat dinainte în mod rezonabil, costurile suplimentare vor fi suportate de turist.
3.2. Modalități de plată:
La încheierea contractului se achită
a) integral, in momentul achizitionarii serviciilor turistice,
b) un avans în valoare de minim 50% din prețul total al serviciilor, iar diferența se va achita cel târziu cu 7 zile înainte de data calendaristică a excursiei; Neplata avansului in termenele stipulate atrage anularea prezentului contract si pierderea sumelor achitate in avans.
IV. Drepturile si obligațiile În Drumeție
4.1. În cazul modificării uneia dintre prevederile esențiale ale contractului cum ar fi: prețul serviciilor turistice, În Drumeție are obligația de a informa turistul cu cel puțin 15 zile înainte de data începerii călătoriei/prestării serviciilor, cu excepția condițiilor meteo nefavorabile. În cazurile prevăzute la pct. 4.4., literele, b), c) din prezentul contract, informarea se va face în timp util pentru a permite turistului să decidă începerea călătoriei.
4.2. În Drumeție poate modifica prețul contractului în sensul majorării sau micșorării – după caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micșorărilor de preț ale contractului și numai dacă modificarea are loc ca urmare a variațiilor costurilor de transport, a redevențelor și a taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/ îmbarcare în porturi și aeroporturi, a taxelor de turist, ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat. Prețurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz, în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.3. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată, sau În Drumeție constată că nu le va putea realiza, acesta este obligat:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea prețului, respectiv serviciile turistice oferite să fie pe cât posibil de aceeași calitate și cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferența dintre serviciile turistice achitate și cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta și, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4.4. În Drumeție este răspunzător pentru bună executare a obligațiilor asumate prin contract, cu excepția următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unor cauze de forță majoră sau unor împrejurări pe care nici În Drumeție, nici colaboratorii nu le puteau prevedea sau evita inclusiv dar fără a se limita la: prognoza meteo nefavorabilă, modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrări sau reparații pe drumurile publice), neîndeplinirea grupului minim urmare a unor renunțări de ultimă oră sau a neobținerii vizelor pentru toți participanții. În Drumeție nu este răspunzător pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmare a întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje și a altor împrejurări care revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative specifice.
c) când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unui terț care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligațiilor, au un caracter imprevizibil și inevitabil.
4.5. În cazul în care se amână sau se anulează un anumit eveniment din orice motive, există 3 posibilități de alocare a sumei achitate:
a) În cazul amânării evenimentului pentru o altă perioadă, suma achitată se poate aloca pentru evenimentul din acea perioadă cu condiția achitării diferenței de bani în cazul în care prețul s-a modificat sau restituirii diferenței de bani în cazul în care prețul a scăzut;
b) Contravaloarea achitată se poate folosi pentru achiziționarea altor evenimente marca “În Drumeție” cu condiția achitării diferenței de bani în cazul în care prețul evenimentului dorit este mai mare, sau restituirii diferenței de bani în cazul în care prețul evenimentului dorit este mai mic;
c) Banii se pot recupera integral în termen de 5 zile lucrătoare din momentul comunicării contului bancar pentru returnarea contravalorii evenimentului.
4.6. În Drumeție are obligația să furnizeze turistului prin orice mijloace de comunicare electronice (e-mail, mesaj pe Facebook, WhatsApp, sms etc.), cu cel puțin 1(unu) zi înainte de dată plecării, următoarele informații: a) ora și locul plecării; b) echipamentul necesar; c) un număr de apel care să îi permită contactarea organizatorului;
4.7. În Drumeție parte în contract este obligat să acorde prompt asistență turistului aflat în dificultate, în cazul situațiilor de forță majoră sau a unui eveniment pe care prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.
V. Drepturile si obligațiile turistului
5.1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică independent de motivele care stau la baza imposibilității de participare, acesta poate:
a) să-și exercite dreptul de retragere de la evenimente cu minimum 14 zile calendaristice înainte de data plecării; Dreptul de retragere trebuie să fie exprimat neechivoc de către turist, cu informarea În Drumeție prin telefon, sms, WhatsApp, mesaj pe pagina de Facebook sau e-mail. În situația exercitării dreptului de retragere, În Drumeție are obligația de a rambursa turistului toate sumele primite, (cu excepția sumei de 5 lei - taxa comision tranzacționare bancară), se returnează in contul specificat de turist in momentul renunțării fără întârziere nejustificată și nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informată cu privire la decizia de retragere.
b) să cesioneze contractul unei terțe persoane care îndeplinește toate condițiile aplicabile serviciilor turistice contractate, cu obligația de a face anunț către În Drumeție prin telefon, sms, WhatsApp, mesaj pe pagina de Facebook sau e-mail cu cel puțin 3 zile înaintea datei de plecare. În cazul în care dreptul de retragere este exercitat cu mai puțin de 14 zile calendaristice înainte de data plecării, sumele de bani achitate către În Drumeție nu se returnează și nu pot fi folosite pentru alte evenimente.
5.2. În cazul în care prețurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, turistul poate rezilia/denunța unilateral contractul, având însă dreptul la rambursarea imediată de către prestator a sumelor plătite, inclusiv comisionul.
5.3. Turistul este obligat să comunice către În Drumeție, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înștiințării prevăzute la 3 cap. IV pct. 4.1. privind modificarea prevederilor esențiale ale contractului sau în timp util înainte de începerea călătoriei, în cazul în care se aplică cauzele prevăzute în cap. IV pct. 4.4. literele b) și c), hotărârea sa de a opta pentru: a) rezilierea/denunțarea unilaterală contractului fără plata penalităților sau b) acceptarea noilor condiții ale contractului.
5.4. În cazul în care turistul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări în condițiile cap. IV pct. 4.1., se consideră că toate modificările au fost acceptate și turistul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
5.5. În cazul în care turistul reziliază/denunța unilateral contractul în temeiul pct. 5.3. sau În Drumeție anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de În Drumeție;
b) să accepte servicii turistice de calitate inferioară propus de În Drumeție, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ, în sensul rambursării diferenţei de preţ dintre cele două servicii turistice, la momentul încheierii noului contract de prestare de servicii;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
5.6. Turistul este obligat să achite taxele locale ce cad in sarcina lui (ex. taxa de statiune), fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de către În Drumeție.
5.7. Turistul este obligat să prezinte la graniță actele sale de identitate în vederea continuării excursiei.
5.8. Turistul ia la cunoștință că serviciile pe care le achiziționează fără ca acestea să facă parte din contractul cu În Drumeție, sunt în strictă responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislația țării de destinație, iar În Drumeție nu are nicio responsabilitate asupra prestațiilor în cauză.
5.9. Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a unor formalități suplimentare (de ex. călătoria împreună cu minori, situația în care numele turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei, etc.), acesta are obligația de a îndeplini toate cerințele legale. Pentru o informare optimă, În Drumeție recomandă și consultarea site-ului Poliției de Frontieră. În cazul în care turistul nu își respectă obligația de a se informa cu privire la condițiile de călătorie (de ex. necesitatea obținerii vizei, necesitatea de a avea pașaport sau/și carte de identitate sau orice alte documente suplimentare – enumerarea fiind exemplificativă), În Drumeție este exonerat de orice răspundere în cazul imposibilității efectuării călătoriei.
5.10. În Drumeție recomandă turiștilor contactarea acestuia cu 24 ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de plecare (orar de plecare, loc de întâlnire, etc.). 5.11. În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turiști, condițiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile. În cazul în care serviciile turistice sunt achizitionate de o persoană juridică, aceasta se obligă să comunice turiștilor drepturile și obligațiile acestora în conformitate cu prezentul contract.
5.12. Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport și bunurile din dotarea acestora ca un bun proprietar și potrivit destinației lor. În Drumeție nu se face vinovat de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de turist ca urmare a nerespectării acestui aliniat.
5.13. Turistul are obligația să respecte locul, data și ora plecării atât la dus cât și la întors, precum și locurile, datele și orele stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile și daunele produse ca urmare a nerespectării de către turist a prevederilor privind locurile de întâlnire și orarele, vor fi suportate de către acesta.
5.14. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România și autoritățile din țara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligația de a suporta toate aceste cheltuieli.
5.15. Turistul are obligația:
a) să respecte itinerariul recomandat și să nu se abată de la traseul stabilit de organizatorii prezenți în excursie;
b) să respecte indicațiile organizatorilor și să aibă un comportament civilizat cu toate persoanele prezente sau întâlnite în timpul desfășurării evenimentului (turiștii, șoferii, angajații punctelor de atracție turistică, etc);
c) să nu consume băuturi alcoolice pe traseu sau alte substanțe interzise de lege, să nu fumeze în mijloacele de transport, în locurile publice închise unde nu este permis fumatul, nici în timpul desfășurării activităților specifice turismului montan;
d) să nu distrugă bunurile existente în mijloacele de transport sau cele întâlnite la vizitarea atracțiilor turistice, să nu arunce resturi alimentare, ambalaje sau orice alte materiale care nu sunt biodegradabile în afara locurilor special amenajate;
e) să înștiințeze organizatorii în cazul apariției oricăror probleme apărute în timpul desfășurării evenimentelor și să nu efectueze acțiuni care necesită efort fizic în cazul apariției problemelor medicale;
f) să fie apt din punct de vedere al sănătății pentru a efectua efort fizic susținut;
g) să dețină echipament adecvat recomandat de prestator; 4
h) să nu se expună pericolului singur, făcând poze in zone periculoase, expuse;
i) să își asume responsabilitatea în cazul infectării cu noul coronavirus în cadrul excursiilor organizate de organizator;
j) să nu participe în cadrul excursiei dacă s-a întors din zone rosii, dacă prezintă simpome ale bolii coronavirus;
k) să respecte toate măsurile de igienă recomandate de autorități: spălatul des pe mâini, purtarea măștii, distantarea sociala.
5.16. În cazul în care turistul nu își respectă obligațiile asumate prin prezentul contract în timpul desfășurării evenimentului prestatorul își rezervă dreptul de a-i interzice acestuia participarea în continuare la eveniment.
VI. Reclamații
6.1. În cazul în care turistul este nemulțumit de serviciile turistice primite, acesta are obligația de a întocmi o sesizare în scris la fața locului, clar și explicit, cu privire la deficiențele constatate, legate de realizarea serviciilor turistice contractate, ce se va transmite prompt reprezentantului În Drumeție. Datele de contact În Drumeție: Telefon: 0721 783 962 E-mail: in_drumetie@yahoo.com
6.2. Atât În Drumeție, cât și colaboratorii de servicii turistice vor acționa imediat pentru soluționarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluționată sau este soluționată parțial, turistul va trimite către În Drumeție o reclamație în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, În Drumeție urmând ca, în termen de 30 zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin, după caz. Vor fi luate în considerare doar reclamațiile făcute în nume personal. Nu vor fi acceptate reclamațiile făcute în numele mai multor persoane la finalul programului, despre care În Drumeție nu a fost informat în scris la data producerii evenimentului.
6.3. În Drumeție este absolvit de orice răspundere pentru neconformitățile despre care nu a fost informat imediat și în scris de către turist.
VII. Dispoziții finale
7.1. În cazul în care ora de plecare stabilită de organizatori nu este respectată de către anumite persoane, plecarea se va face fără acele persoane, acestea neavând niciun drept de retur al contravalorii evenimentului sau alte pretenții de orice natură, fără a fi necesară intervenția Instanțelor de Judecată.
7.2. Organizatorii își rezervă dreptul de a nu permite accesul pe traseu persoanelor care nu sunt echipate corespunzător, care au consumat băuturi alcoolice (sau medicamentație) sau persoanelor care nu urmează traseul marcat.
7.3. Organizatorii își rezervă dreptul să modifice structura turei, traseul sau activitățile, fără returnarea taxei achitate; iar turistii înțeleg și acceptă că toate deciziile luate de organizatori referitoare la siguranța indivizilor și a grupului pe durata derulării serviciilor turistice, sunt finale și nu se pot negocia.
7.4. Prin semnarea acestui contract sunteți de acord cu realizarea de fotografii și clipuri video în cadrul evenimentului, pe care În Drumeție le poate folosi în scopuri de marketing, ca de exemplu postări pe rețelele de socializare. În situația în care turistul nu este de acord să fie fotografiat în cadrul excursiilor, va menționa acest aspect către ceilalți turiști/ghizi care fac fotografii. În situația în care turistul constată că pe canalele social-media sunt postate fotografii în care acesta apare, și doreste să își retragă consimțământul, va transmite prin orice mijloace de comunicare electronice (e-mail, mesaj pe Facebook, WhatsApp, sms etc.) către În Drumeție, menționând expres locul unde se găsește fotografia care dorește să fie ștearsă.
7.5. Participarea la evenimente și la activitățile din cadrul acestora se face voluntar, pe propria răspundere, fiecare persoană consimțind că nu a fost forțată, obligată în niciun fel să participe.
7.6. Participanții își asumă răspunderea pentru faptele lor și urmările acestora și pentru orice probleme apărute în urma desfășurării activităților din cadrul evenimentelor.
7.7. În cazul nerespectării regulilor menționate mai sus, MOUNTAIN THERAPY SRL este absolvită de orice responsabilitate privind eventualele accidentări sau evenimente neplăcute.
7.8. Turistul consimte că oricare din comunicările/informările În Drumeție să îi fie trimise prin poștă/email/, la adresele/numerele indicate în preambulul prezentului contract.
7.9. Litigiile apărute între părți se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părțile înțeleg să se adreseze Instanțelor de Judecată competente din raza localității de activitate a prestatorului.
VIII. Prelucrarea datelor cu caracter personal
8.1. Datele cu caracter personal prelucrate de MOUNTAIN THERAPY SRL Prelucrarea datelor cu caracter personal reprezintă orice operațiune sau set de operațiuni, care se efectuează asupra datelor dumneavoastră cu caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, cum ar fi: colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, blocarea, arhivarea, ștergerea sau distrugerea datelor.
În contextul rezervării, intermedierii, ofertării și comercializării serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimente culturale/sportive sau de altă natură, servicii de agrement sau călătorii de afaceri comercializate de către MOUNTAIN THERAPY SRL, și al menținerii/dezvoltării raporturilor comerciale/contractuale cu dumneavoastră, vă putem solicita anumite date cu caracter personal. În acest sens, MOUNTAIN THERAPY SRL poate prelucra, printre altele, următoarele date cu caracter personal: nume, prenume, număr telefon, adresa domiciliu, adresa de e-mail, serie si nr. carte de identitate, serie si nr. pașaport, data nașterii, vârsta copiilor, numele companiei (dacă este aplicabil), numărul de înregistrare TVA (daca este cazul), conținut foto-video.
8.2. Persoanele vizate Persoanele vizate, ale căror date pot fi prelucrate de către MOUNTAIN THERAPY SRL, exclusiv în scopul mai jos menționat sunteți dumneavoastră, în calitate de călători/turiști/beneficiari ai serviciilor de călătorie sau turistice, reprezentanți/ împuterniciți/persoane de contact de afaceri (parteneri de afaceri sau contractuali, etc.) din cadrul companiilor sau instituțiilor/autorităților publice.
8.3. Scopurile colectării datelor cu caracter personal Prelucram datele dumneavoastră cu caracter personal doar în următoarele scopuri:
a) rezervarea, intermedierea, ofertarea și/sau comercializarea serviciilor turistice, evenimente culturale/ sportive sau de altă natură, servicii de agrement sau călătorii de afaceri, executarea contractelor – respectiv în vederea îndeplinirii obligațiilor contractuale pe care ni le asumăm față de dvs.;
b) în vederea îndeplinirii obligațiilor legale stabilite in sarcina noastră.
8.4. MOUNTAIN THERAPY SRL va considera toate informațiile colectate de la dumneavoastră ca fiind confidențiale și nu le va partaja cu terți (cu excepția turoperatorilor, transportatorilor, altor persoane fizice și/ sau juridice implicate în prestarea serviciilor turistice, evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri rezervate sau achiziționate de dumneavoastră, respectiv partenerilor MOUNTAIN THERAPY SRL de afaceri, inclusiv partenerilor din afara Uniunii Europene, în cazul în care fără partajarea datelor dumneavoastră nu ați putea beneficia de toate aceste servicii menționate mai sus) fără consimțământul dumneavoastră expres și anterior.
8.5. Destinatarii datelor dumneavoastră cu caracter personal Destinatarii datelor înseamnă orice persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenție sau alt organism căreia (căruia) îi sunt divulgate datele dvs. cu caracter personal, precum cele precizate mai jos, dar fără a se limita la: tur-operatori, transportatori, alte persoane fizice și/sau juridice implicate în prestarea serviciilor turistice, desfășurarea evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri, autorități publice centrale și locale, autorități judecătorești, politie, parchet (în limitele prevederilor legale și/sau ca urmare a unor cereri întemeiate și expres formulate), etc. Confidențialitatea datelor cu caracter personal va fi asigurata de către MOUNTAIN THERAPY SRL și nu vor fi furnizate către alți terți în afara celor menționați în prezentul document.
8.6. Durata prelucrării datelor cu caracter personal În vederea realizării scopului menționat, MOUNTAIN THERAPY SRL va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal pe toată perioada de desfășurare a activităților MOUNTAIN THERAPY SRL, până în momentul în care dumneavoastră sau reprezentantul legal/împuternicit al dvs., veți exercita dreptul de opoziție/ de ștergere (cu excepția situației în care MOUNTAIN THERAPY SRL prelucrează datele în baza unei obligații legale sau justifică un interes legitim). Ulterior încheierii operațiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate, dacă dumneavoastră sau reprezentantul legal/împuternicit nu veți exercita dreptul de opoziție/de ștergere, conform legii, aceste date vor fi arhivate de către MOUNTAIN THERAPY SRL pe durata de timp prevăzută în procedurile interne MOUNTAIN THERAPY SRL și/sau vor fi distruse.
8.7. În relația cu MOUNTAIN THERAPY SRL, dumneavoastră beneficiați conform prevederilor legale aplicabile de următoarele drepturi: dreptul de a fi informat, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul de ștergere a datelor, dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție și procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri. Dreptul de a fi informat înseamnă că aveți dreptul de a fi informat cu privire la modul în care datele dvs. sunt prelucrate și motivul prelucrării. Dreptul de acces înseamnă ca aveți dreptul de a obține o confirmare din partea noastră că prelucrăm sau nu datele cu caracter personal care vă privesc și, în caz afirmativ, acces la datele respective și la informații privind modalitatea în care sunt prelucrate datele.
Dreptul la portabilitatea datelor se referă la dreptul de a primi datele personale într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat și la dreptul ca aceste date să fie transmise direct altui operator, dacă acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic. Dreptul la opoziție vizează dreptul de a vă opune prelucrării datelor personale atunci când prelucrarea este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public sau când are în vedere un interes legitim al operatorului. Atunci când prelucrarea datelor cu caracter personal are drept scop marketingul direct, aveți dreptul de a va opune prelucrării în orice moment, în mod gratuit și fără nicio justificare, utilizând, dacă este cazul, funcția de dezabonare inclusă în materialele de marketing.
Dreptul la rectificare se referă la corectarea, fără întârzieri nejustificate, a datelor cu caracter personal inexacte. Rectificarea va fi comunicată fiecărui destinatar la care au fost transmise datele, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește imposibil sau presupune eforturi disproporționate.
Dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”) înseamnă că aveți dreptul de a solicita să vă ștergem datele cu caracter personal, fără întârzieri nejustificate, în cazul în care se aplică unul dintre următoarele motive: acestea nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; vă retrageți consimțământul și nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrare; vă opuneți prelucrării și nu există motive legitime care să prevaleze; datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal; datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale; datele cu caracter personal au fost colectate în legătura cu oferirea de servicii ale societății informaționale.
Dreptul la restricționarea prelucrării poate fi exercitat în cazul în care persoana contesta exactitatea datelor, pe o perioada care ne permite verificarea corectitudinii datelor; prelucrarea este ilegală, iar persoana se opune ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea; în cazul în care MOUNTAIN THERAPY SRL nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar persoana i le solicita pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță; în cazul în care persoana s-a opus prelucrării pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale persoanei respective. Drepturi legate de procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri. Persoana vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o afectează în mod similar într-o măsura semnificativă.
Prevederile menționate nu se aplică în cazul în care decizia: 6 a) este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract între persoana vizată și un operator de date; b) este autorizată prin dreptul Uniunii sau dreptul intern care se aplică operatorului și care prevede, de asemenea, masuri corespunzătoare pentru protejarea drepturilor, libertăților și intereselor legitime ale persoanei vizate; sau c) are la bază consimțământul explicit al persoanei vizate.
În cazul în care, dumneavoastră, direct sau prin reprezentant, vă exercitați drepturile menționate mai sus, în mod vădit nefondat, nejustificat sau excesiv, în special din cauza caracterului repetitiv, MOUNTAIN THERAPY SRL poate: a) fie să perceapă o taxă rezonabilă, ținând cont de costurile administrative pentru furnizarea informațiilor sau a comunicării, sau pentru luarea masurilor solicitate; b) fie să refuze să dea curs cererii. De asemenea, dumneavoastră vă este recunoscut dreptul de a depune o plângere în fata unei autorități de supraveghere și de a introduce o cale de atac judiciară. În acest scop, în Romania, autoritatea de supraveghere este: www.dataprotection.ro.
8.8. Exercitarea drepturilor dumneavoastră Pentru exercitarea acestor drepturi vă puteți adresa MOUNTAIN THERAPY SRL prin transmiterea unui e-mail către in_drumetie@yahoo.com.
8.9. Prin semnarea prezentului contract, dumneavoastră confirmați că ați citit, ați fost informat(ă) corect, complet, ați luat cunoștință de conținutul acestui document, îl înțelegeți pe deplin și sunteți de acord cu: a) faptul că prelucrarea datelor cu caracter personal, astfel cum este specificată în legislația în vigoare și în prezentul document va fi efectuată în scopul rezervării, intermedierii, ofertării și/sau comercializării serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, desfășurării evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri; b) faptul că MOUNTAIN THERAPY SRL va prelucra datele dumneavoastră personale doar în măsura în care acest demers este necesar scopului menționat în prezentul document, cu respectarea masurilor legale de securitate și confidențialitate a datelor.
8.10. Consimțământul parental în contextul prelucrării datelor cu caracter personal ale minorilor (se va completa doar dacă vor exista minori – beneficiari indirecți ai serviciilor contractate) Subsemnatul(a), ......................................................................., (nume – prenume: părinte/reprezentant legal /împuternicit al reprezentanților legali), în calitate de ..........................................................(părinte/reprezentant legal/împuternicit al reprezentanților legali) al minorului/minorilor ………………………………………………………………………………………..…………………… in vârstă de .......... ani, prin prezenta consimt în numele său (lor) că MOUNTAIN THERAPY SRL să poată prelucra datele cu caracter personal legate de numele și vârsta minorului(lor), serie și număr pașaport / carte de identitate, în scopul rezervării / comercializării pachetelor turistice / biletelor de avion al căror beneficiar direct sau indirect va fi minorul.
Prin semnarea prezentului contract confirm că am citit, am fost informat(ă) corect, complet, am luat cunoștință și înțeleg pe deplin drepturile de care beneficiez privind protecția atât a datelor personale proprii, cât și protecția datelor personale ale minorului.
Contractul va fi interpretat conform legilor din România. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
MOUNTAIN THERAPY SRL Turistul, (numele și prenumele)
Administrator Mihai-Marian Cristea ...........................................................
Semnătura…………………. Data …………….…..….Semnătura…………..…………….